Jag har "levt som konstnär" i hela mitt liv. Jag har jobbat lika mycket "för" konsten som "med" den. Jag har drivit en rad olika projekt för att främja intresset för konsten, arbetat med flera konstföreningar och samtidigt haft ett flertal utställningar.
Jag har även startat och lett ett flertal företag genom åren. Det följer av min kreativitet att utvecklas som entreprenör.
Jag är uppvuxen i i länder som USA, Tyskland och i Fjärran Östern men haft min starkaste bas i Malmö under de senaste åren. Nu bygger jag upp en plats med biologiskt mångfald på Kullaberg, som jag hoppas ska inspirera andra.
I mitt måleri lutar min stil mot det expressionistiska och fauvismen. Mina färger leder mig till mina motiv. Jag gillar samtidigt att teckna i kol, det blir lite av en svartvit oljemålning tycker jag.
Jag ser fram emot att se er här på Norr Kust Gård och vår studio - kanske kan vi utbyta lite insikter om livet och konsten.
Anders