Vi lever i en tid av stor osäkerhet - klimatet, geopolitiken, polarisering, AI utveckling och mycket mer. Jag vill fånga ögonblick när tiden står still. Jag utforskar ämnet under hösten 2025-26.


Vi får enligt mig inte mycket bättre framtid än hur vi behandlar våra barn. Det är en av våra viktigaste uppgifter och arv.
Samtidigt härjar många krig - i Sudan och Gaza svälter barn, i Ukraina rövas många bort och i Afghanistan och Syrien försöker barn samla ihop spillror.
Även detta är ett pågående projekt. Jag vill fånga en blick till oss vuxna.
Jag utforskar färger genom olika tekniker.
En konstlärare jag hade kallade mig "fauvist" vilket betyder "vild best", och det är jag gärna. Jag låter färgen styra vad det blir i slutändan.


Att teckna är bland det roligaste som finns. Jag använder många gånger kol, då det ger mig en möjlighet till spontanitet.